Vydly

Z Necyklopedia
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Vydly
Vydlometcik.jpg
Svetový rekord drží Marek Ďuriš z Vaďoviec, jeho vydly zaleteli do vzdialenosti 26,51 metra.
Vidly.jpg

Vydly (tvar tydly naznačuje tykanie a preto sa považuje za príliš dôverný) sú mimoriadne flexibilný pracovný nástroj, hojne využívaný po celom Slovensku.

Pre pomenovanie tohto svätého grálu istej dôležitej sociálnej a spoločenskej vrstvy sa pôvodne a dlhú dobu používal tvar „vidly“ s mäkkým „i“, ktorý sa ukázal ako absolútne irelevatný, lebo je nevhodný a už vo svojom základe dehonestuje jeho úroveň. Zároveň aj dizajnérska sekcia tvaroslovia jazykovedného ústavu Gustáva Husáka skonštatovala, že tvar s ypsilonom („y“) lepšie vystihuje legendárny tvar tohto nástroja.

Popis[upraviť]

Vydly majú dva konce - ostrý, zakončený troma (prvočíslo!) a viac zubami a tupý, za ktorý sa väčšinou držia. Obyvatelia hlavného mesta Bratislava si ich radi mýlia s iným pracovným nástrojom, známym ako hrabľe.

Druhy vydlí[upraviť]

Vydly sú tým úžasné, že nie sú len nástroj. Je to preto, lebo rozoznávame:

a)Vydly ako poľnohospodársky nástroj
b)vydly ako atletické náčinie
c)vydly ako výchovný prostriedok
d)vydly ako symbol.
e)vydly ako hudobný nástroj

Vydly ako poľnohospodársky nástroj[upraviť]

Najčastejšie sa používajú na prehadzovanie rastlín v rôznom štádiu rozkladu (od vysušených po vysraté) z jednej hromady na druhú. Samotná činnosť nie je práve zmysluplná, ale je to hlavnou náplňou poľnohospodárskej práce v honbe za dotáciami. Ako vidíme, prehadzovanie rastlinných zvyškov je v tomto smere veľmi efektívne.

Vydly ako atletické náčinie[upraviť]

Vydly sa uplatňujú aj v iných sférach života, ako je poľnohospodárska výroba. Popri iných disciplínach, ako je slovenská hádzaná, hod šabľou a skok do držky sa naši športovci skvele umiestnili aj v disciplíne hod vidlami do suseda, kde sa na prvom mieste ocitli občania obce Lendak, nazývanej aj „Krajina lietajúcich sekier“.

Vydly ako výchovný prostriedok[upraviť]

Ako bolo vyššie uvedené, vydly majú aj tupý koniec, ktorý sa mimoriadne hodí na uštedrenie "výchovnej" našim ratolestiam. Vďaka tejto asociácii (vydly ako symbol tvrdej práce našich predkov) máme šancu z nich vychovať dobrých, sociálne uvedomelých spoluobčanov a budúcich voličov KSS.

Ostrý koniec však zas dokáže zabezpečiť voličov moderným demokratickým stranám. Vydly patria, spolu s kladivom, medzi účinné presvedčováky.

"Tak sme mu na oplátku
pichli vidly do zadku,
odvtedy je v našej obci
všetko v poriadku!"

- L+S+F

Vydly ako symbol[upraviť]

  • Siegmund Freud vydly považoval za výsostne falický symbol, čo vysvetľuje spontánne sa objavujúcu radosť u príslušníkov oboch pohlaví pri práci s nimi.
  • Karl Marx vydly vyzdvihol na piedestál ako vrcholný symbol poľnohospodárskej práce, na ktorej stál jeho systém. Bohužiaľ, jeho nasledovník Lenin zobrazenie tohto ušľachtilého predmetu na zástave ZSSR nepresadil z estetických príčin.
  • Braňo Mojsej, na pohľad celkom obyčajný ľudo, na ktorého by nikto nikdy nepovedal, že „...ta to je taký chuj ...“, konečne spravil z vydiel kult, ktorý nasledujú milióny fanúšikov po celom svete.

Vydly ako hudobný nástroj[upraviť]

Necyklopedické veci
500px-Blacksmith anvil hammer svg.png

BaranicaBrúsny papierČiapkaDívadloDvereFrasGuličkové peroIzolačkaKladivoKobloLopataMerkurMetlaMikrovlnkaNičNonameOknoRopaSmrťfónTanierTeplomerMalé tudleVeľké tudleVibrátorVydlyZápalkyZbraneZrkadlo

Tanga.png