Pesimista

Z Necyklopedia
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Unzipped (8130181256) (2).jpg

Pesimizmus je presvedčenie, že väčšina vecí na svete je nanič. Je opakom optimizmu, je to teda skutočne realistický pohľad na svet, pretože tie najdôležitejšie veci sú očividne aj najviac nahovno.

Hlavným nositeľom pesimizmu je pesimista. Pesimista je ľudo, ktorý vie, že všetko je tak nahovno, že keby sa o ňu pokúsil, tak ani tá samovražda sa mu nakoniec nepodarí. Vedci pomocou výskumov pritom zistili, že sa pravoverní pesimisti dožívajú v porovnaní s optimistami omnoho vyššieho veku, čo napokon nie je až taká dobrá správa.

Pesimista je optimista, ktorý je už unavený z neustálych sebaklamov. Pesimizmus je často opisovaný pomocou brakovej metafory, že pohár vody je skôr poloprázdny ako poloplný. Je to blbosť pretože pohár nie je v žiadnom prípade plný, takže je aj tak nanič. A aj tá voda v pohári je v podstate nanič.

Netreba sa tým ani hlbšie zaoberať, ale rozdiel medzi poloplným pohárom a poloprázdnym pohárom je jednoduchý: poloplný pohár obsahuje päťdesiat percent tekutiny a poloprázdny pohár obsahuje päťdesiat percent plynu. V prípade sýteného nápoja sú plyny vstrebané do kvapaliny počítajú ako súčasť kvapaliny, kým sa plyn neuvoľní, v takom prípade sa počíta pohár ako plný. Pevná látka, ako napríklad ľad, sa tiež počíta ako kvapalina, teda aj ako voda.

Podľa veľkej skupiny suchých matematikov neexistuje žiadny rozdiel medzi poloprázdnym a poloplným, pretože obidvoje sa rovná pomeru 50:50. Ukázalo sa však, že mať viac (nečíslo!) ako poloprázdno a viac ako poloplno je rozdielne. Existuje aj ďalší optimisticko-pesimistický mázor, podľa ktorého je takýto pohár vody reálne plný. Túto teóriu vyvolal študent druhého ročníka základnej školy. Podľa jeho teórie sa percento prevedie na desatinné číslo: 50% -> 0,5. Potom sa toto číslo podľa oficiálneho pravidla zaokrúhli: 0,5 na 1,0, čím sa nakoniec poloprázdny pohár vlastne naplnil na 100%.

Rôzne druhy pesimistických prístupov k riešeniu takýchto pohárov môžu byť ešte napríklad:

Žiarlivý- Váš pohár je poloprázdny a pohár všetkých ostatných je poloplný.
Nečestný- Váš pohár je poloprázdny, ale hovoríte, že je poloplný.
Zábudlivý- Váš pohár je posledný. Nebojte sa však, stále vyzerá poloprázdny. Alebo poloplný.
Zmätený- Váš pohár až do polovice hrubé dno.
Nepríjemný- Váš pohár je dvakrát taký veľký, ako by mal byť, aby sa do neho zmestila potrebná tekutina.
Paranoidný- Váš pohár obsahuje vodu. Môže to byť pritom voda, ktorá vás môže otráviť. Radšej ju nechajte tak!
Murphyho- Nezáleží na tom, či je váš pohár poloplný alebo poloprázdny, pretože ho aj tak rozlejete.